Лудостта, наречена масаж

Наскоро френското списание Le Nouvel Observateur Paris Ile-de-France публикува обширен материал със заглавие „Лудостта, наречена масаж“. В него журналистите, водени от тенденцията, че все повече европейци стават истински маниаци на тема масаж, провеждат интересна тематична анкета по този въпрос.

Анализът започва с признаването на факта, че в днешната европейска юдео-християнска култура е нещо наистина необичайно човек да довери тялото си на непознат и да го остави изцяло в неговите ръце. Въпреки широко разпространената теза, че 21 в. е векът на падането на всички задръжки и на по-разкрепостеното поведение, все още голяма част от населението на Стария континент се притеснява от това да повери тялото си на някой друг.

Читателите на Le Nouvel Observateur поемат на мислено пътешествие из света на масажистите в Париж. Френските журналисти разхождат аудиторията си из всички кътчета на столицата, от които валят предложения за масажи – от специално пригодените кабинети за кинезитерапия, през козметичните студия, та чак до арабските хамами.

Според задълбоченото проучване на списанието излиза, че във Франция значително се е увеличил броят на т.нар. „самообявили“ се масажисти, чийто стаж е доста интересен – секретарка на главен директор в огромна бизнес компания, бивш счетоводител и дори и действащ в момента програмист. Всички те споделят, че са започнали практиката си без да са минали необходимото обучение, а учейки се единствено от книгите. И това по никакъв начин не пречи на клиентите им да им се доверяват.

Журналистите продължават разходката из планетата на масажите, като развеждат читателите чрез страниците на списанието до най-модерните места, където разкриват тайните на китайския таоистки масаж, на японското шиатцу и на индийския аюрведически масаж. Те описват подробно всички масажни техники на различните народи, като стриктно отбелязват техните слаби и силни страни.

След всичко това авторите на статията припомнят, че преди време, когато козметиците са моделирали тялото единствено в своите салони за красота, а кинезитерапевтите са масажирали за здраве само в своите кабинети е било много по-лесно на обикновения човек да се ориентира в обстановката. Докато днес валят хиляди въпроси от рода на това от кого е най-добре да бъде направен масажът, къде и какъв точно вид е най-подходящ. А отговорите им винаги могат да бъдат подложени на съмнение.

Как тогава човек да направи правилния избор? Китайски, японски, индийски или друг вид масаж? С по-силен натиск или по-нежен? С или без дрехи? Със специално масажно олио или без? Само на някоя част от тялото или на цялото? Френските журналисти предагат свое решение на въпроса – всеки сам трябва да успее да открие своя собствен източник на наслаждение. А за да разберем какво харесваме и какво ни кара да се чувстваме добре, то трябва да опитаме от всичко. Друг вариант разбира се е, да се доверите на доказан сертифициран масажист, който може да Ви консултира от какъв масаж точно имате нужда.

Към края на статията списанието припомня, че масажът носи и много рискове – за това, че когато не е направен както трябва, той може да причинява и болка или пък, че заради огромния избор може да се случи така, че да попаднете в неуютна и студена стая, която не може да подтикне никого към релаксация. Тези предупреждения са съпровождани от логичния въпрос – кой всъщност наистина притежава правото да масажира. Журналистите обясняват, че отговорът на този въпрос въвежда във война салоните за красота и кинезитерапевтичните кабинети – първите обещават „изваяни тела“ и „красиви фигури чрез нежни докосвания“, докато вторите защитават своя монопол, като със зъби и нокти са се хванали за тезата, че немедицинският масаж е против закона.

Списанието обаче извежда и една интересна статистика, която сочи, че въпреки всичко се оказва, че юрисдикцията успява да счупи монопола – от 15 заведени дела кинезитерапевтите успяват да спечелят едва пет.

Накрая авторите заключват, че може би е добре, че козметичните салони също предлагат масаж, тъй като така той става по-достъпен и дори и обикновените хора могат да си го позволят. А предвид всичките му успокоителни функции, масажът се превръща в „сладка лудост“, която се превръща в синоним на нещо прекрасно, което придава цвят в монотонния живот на средностатистическия човек.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Privacy Preference Center

Нормално функциониране на сайта

Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други. Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

Реклама

Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка. Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й.

Анализ

Анализът се извършва автоматизирано от трета страна Google Analytics. Целта на анализа е да се идентифицират подобри използването на нашия сайт.

Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни. Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

Директен маркетинг

За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.